




Zeer zeldzaam Engelse pull out dining table, in kleinste stand 120 breed en 158 cm lang maar kan worden uitgetrokken tot 464 cm. Deze antieke tafel staat op zeer sierlijke poten met messing gesigneerd wielen. De tafel verkeert nog in ongerestaureerde staat maar is absolute een topper.



prachtige en zeer solide Engelse coulissen tafel, onverwoestbaar en uniek met het opbergsysteem van de tussen bladen. Op dit moment is er 1 tussen dat ontbreekt en zal er bij worden gemaakt en kan deze tafel verder gerestaureerd worden. De afmeting van deze tafel is 136 breed en maximaal 312 cm lang.



Mooie en originele eikenhouten Engelse coulissen tafel, onverwoestbaar. Deze antieke tafel is in kleinste stand 122 cm rond en met drie tussen bladen op zijn langst 238 cm. Aan deze tafel kunnen maximaal 10 personen zitten.



Zeer fraaie en kwalitatief mooie eiken antieke tafel afkomstig uit Exeter. De tafel heeft een fantastisch mahoniehouten balken systeem onder de bladen en kan maximaal 312 cm lang worden, maximaal 14 personen aan deze tafel. Het bijzondere is dat er een opbergplaats onder de tafelbladen zit om de tussen bladen bij een kleinere stand in op te bergen.


Diverse antieke Fransen tafels op voorraad in de lengtes van 200 naar 325 cm lang, die laatste maat is natuurlijk vrij zeldzaam. Door drukke werkzaamheden zijn deze tafels nog in ongerestaureerde staat.



Zeer fraie en vroege, circa 1840, Engelse mahoniehouten coulissen tafel met drie tussen bladen in een zeer goede staat. De tafel heeft mooi vroeg gevormde poten en mooi gevormde rand, double moulding, werd alleen gedaan bij de duurdere versies van de wind out coulissen tafels, Afmeting op zijn kleinst 154 cm bij diep 122 cm. Te verlengen met drie tussen bladen 50 cm, 49,5 cm, en 49,5 cm. totaal 303 cm. Licht kleurverschil in bladen van tafel en de tussen bladen omdat tafel altijd klein heeft gestaan. Kan uiteraard door restaurateur naar elkaar gekleurd worden.


Zeer strakke en fraaie antieke eiken houten tafel met afgeronde hoeken, zeer goed in te passen in moderne interieur omgeving, lengte 300 cm en breedte 93 cm.




VERKOCHT , Zeer fraaie antieke mahoniehoutem eettafel met twee tussen bladen. de tafel heeft een vijfde poot ter ondersteuning van het doorzakken. Zeer mooie messing spaak wielen. De tafel is 135 cm diep bij 155 cm lang in kleinste stand, voor 6 mensen. Hierna kan de tafel 230 cm lang worden en al laatste blad erin zit kan de tafel 305 cm worden




Zeer lief, eenvoudig en origineel antieke trumeau circa 1820, empire tijd, mooie volle ronde zuiltjes met mooi brons beslag. Afmeting, 80 cm breed, 46,5 cm diep en 87 cm hoog. Antique console empire table, in good en original condition.




Antique Slag Glass Lamps, lamps from 1890, this one in a perfect and original condition. Very decorative and in my opinion very under estimated. ✉Search Alerts Overview Shop (405) Magazine Show & Tell Slag glass, also known as marble glass or malachite glass, is a type of opaque, streaked pressed glass. Production of slag glass originated in late-19th-century England, where glass manufacturers are thought to have added slag from iron-smelting works to molten glass to create a range of effects—from tortoiseshell to marbling. Among other uses, slag glass was a popular material for lampshades. One of the first glass foundries to produce slag glass (although it was not called that at the time) was the Gateshead, England, firm of Sowerby, which patented its recipe for purple malachite glass in 1878. Sold into the U.S. market as "blackberries and cream," this popular formula was followed by other malachite colors, including a lemon-yellow called Giallo, a drab green called Pomona, a blue malachite called Sorbini, and Sowerby’s famous Brown, which is very difficult to find today. Since the process of making slag glass was shrouded in a certain amount of mystery, stories sprang up to try and account for the process behind the effects. For example, it was a good bet that Sowerby’s Blue Nugget color of 1883 was the result of adding cadmium to molten glass, but how to explain Gold Nugget? Stories soon spread that John George Sowerby, son of the company’s founder, was tossing gold sovereigns into batches of amber glass to create this dramatic hue. In the United States, manufacturers such as Westmoreland and Akro Agate picked up on the techniques developed in England and produced their own versions of slag glass. As in England, one of the most popular applications for their pressed opaque glass was in lampshades. Wide bands of creamy colors allowed the light source in a lamp to fill a room with a soft ivory glow, while the purples and greens and reds pieced together in detailed leaded shades resulted in multi-colored illumination. Just about anyone who was making lamps during the Art Nouveau period, from Tiffany to Roycroft to Steuben, might have used slag... Continue reading Best of the Web